
Wie zijn wij
Wij bieden specialistisch onderwijs aan leerlingen met een verstandelijke beperking van 12 tot 20 jaar. Via verschillende leerroutes en uitstroomniveaus wordt passend werk voor iedere leerling gerealiseerd. Het ontwikkelen van sociale competenties is een belangrijk leerdoel en draagt bij aan actief burgerschap.
Het doel is om voor alle leerlingen een passende vervolgplek te realiseren.

Team

Amber J.
Groepsleerkracht

Amber W.
Onderwijsassistent

Arjen
Vakdocent bewegingsonderwijs

Aysen
Onderwijsassistent

Betül
Groepsleerkracht

Bo
Begeleider Cordaan

Caroline
Logopediste

Chantal
Groepsleerkracht

Cindy
Onderwijsassistent

Clemens
Fibbe studie centrum

Daan
Groepsleerkracht

Dominique
Managementassistent

Dudu
Onderwijsassistent

Emma
Groepsleerkracht

Emmanuelle
Groepsleerkracht

Fernando
Onderwijsassistent

Fiona
Fibbe studie centrum

Franka
Intern begeleider

Frederike
Fibbe studie centrum

Hester
Groepsleerkracht/bouwcoördinator

Jessica
Schoolpsycholoog

Joey
Onderwijsassistent

Joris V.
Leraarondersteuner/ICT

Joris W.
Pedagogisch conciërge

Julia
Onderwijsassistent

Karlien
Groepsleerkracht/MrR-lid

Kim
Leraarondersteuner

Laila
Onderwijsassistent/zorg opleider

Leonard
Groepsleerkracht/schoolopleider

Leon
Groepsleerkracht/MR-lid

Lieke
Fibbe studie centrum

Linda
Directeur

Lotte
Groepsleerkracht

Luiz
Leraarondersteuner/horeca opleider

Lydie
Groepsleerkracht/beeldcoach

Maaike
Schoolarts

Marc
Leraarondersteuner/ groen opleider

Maritza
Groepsleerkracht

Marjolein
Intern begeleider/zorgcoördinator

Martijn
Onderwijsassistent/fysiotherapeut

Max
Leerkracht in opleiding

Max
Leraarondersteuner

Mendy
Onderwijsassistent

Monique H.
Groepsleerkracht

Monique R.
Traject coördinator

Monique S.
Groepsleerkracht/coach in opleiding

Nada
Teamsport service Amsterdam

Natasja
Groepsleerkracht

Nathalie
Groepsleerkracht/vakdocent keramiek

Nicoline
Leraarondersteuner

Nikolai
Onderwijsassistent/ muziek docent

Pauli
Onderwijsassistent

Pim
Groepsleerkracht

Ruben
Leerkracht in opleiding

Sandy
Leraarondersteuner/detail- en schoonmaak opleider

Sanya
Adjunct-directeur

Sophie
Onderwijsassistent

Susy
Vakdocent theater

Tarik
Zorgcoördinator

Tes
Groepsleerkracht/bouwcoördinator

Zoë
Leerkracht in opleiding

Lisa
Leerkracht in opleiding

Kwaliteitsonderzoeken
Elk jaar wordt er onder de leerlingen een tevredenheidsenquête gehouden. Ouders en collega’s vullen eens in de twee jaar een tevredenheidsenquête in.
Medezeggenschapsraad
De MR heeft advies- en instemmingsbevoegdheid over een aantal belangrijke zaken die het personeel en de ouders betreffen: bijvoorbeeld verandering van schooltijden, de schoolbegroting en veranderingen op onderwijskundig gebied. Zowel de locatie West als de locatie Noord heeft een MR. De beide raden hebben twee ouders en twee personeelsleden en vergaderen gezamenlijk. De directie is op uitnodiging aanwezig.
De MR vergadert gemiddeld vier keer per jaar en maakt elk jaar een jaarverslag en een planning voor het komende schooljaar. Voor alle scholen die onder het bestuur vallen is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). Heeft u een vraag voor de MR, of wilt u een onderwerp dat de MR aangaat inbrengen? Dan kunt u de MR bereiken op het volgende e-mailadres: mr@deheldringschool.nl
Schoolgids
In de schoolgids is alle informatie over het schooljaar 2024-2025 te lezen.

Ouders
Contacten met ouders vinden wij belangrijk. De beste schoolresultaten worden bereikt bij een goede samenwerking tussen school en ouders. Ouders worden een aantal keer per jaar uitgenodigd voor o.a. informatie over het schoolprogramma en voor rapportbesprekingen.
Ouderbijeenkomsten
De school organiseert een aantal informatieavonden met interessante thema’s. De data hiervoor vindt u in de plankalender, in de schoolgids, Parro en in de kalender op deze site.

Themakisten
Iedere woensdag zijn er themakist bijeenkomsten van 8.30 tot 11.30 uur op school. Samen met de moeders, oma’s of buurtgenoten van onze leerlingen maakt Efrat de Groot van het kenniscentrum verteltassen, de themakisten.
In de kisten zitten prachtige boeken die passen bij het thema en verder allemaal zakjes met leuke spelletjes. Er wordt gezamenlijk koffie gedronken en er wordt gepraat over het dagelijks leven van iedereen. De themakisten worden in de klassen gebruikt door de leerkrachten en de leerlingen. Iedereen is welkom.
School veiligheidsplan
In de school wordt gestreefd naar een zo groot mogelijke veiligheid. Er zijn zeven mensen opgeleid tot bedrijfshulpverlener (BHV). De BHV’ers bekwamen zich in het leidinggeven bij calamiteiten, de bestrijding daarvan, EHBO en evacuatie. Een veiligheidsplan ligt ter inzage bij de directie.